сряда, 30 март 2011 г.

Красива проклета жена...


Предава се, че Абдуллах ибн Масуд е казал: „Нека проклятието на Аллах бъде върху тези жени, които  правят татуировки или искат да им бъдат направени; жени, които премахват косми от веждите или искат да им бъдат премахвани ; и жени, които поставят пролуки между зъбите си, за да се разкрасяват – тези, които искат да променят сътвореното от Аллах.“

Тези думи достигнали до жена на име Умм Якуб от племето Бени Асад, която била чела целия Куран. Тя отишла при Абдуллах ибн Масуд (ра) и казала:

„Какви са тези неща, които чувам от теб – проклинаш жените, които правят татуировки или искат да им бъдат направени; които премахват косми от веждите или искат да им бъдат премахвани ; и тези, които поставят пролуки между зъбите си, за да се разкрасяват.“

Абдуллах ибн Масуд й отвърнал: „И защо да не проклинам тези, които Пратеникът на Аллах е проклел и които са споменати в Книгата на Аллах?“

Тя казала: „Прочела съм целия Куран, но никъде не видях това нещо да се споменава.“
Той отвърнал: „Ако наистина си го чела внимателно, щеше да го намериш. Аллах Субханаху уа Тааля казва: И каквото Пратеника ви даде, вземете го! А каквото ви забрани, оставете го! (Хашр; 7)“
Тогава жената казала: „Ами аз съм виждала някои от тези белези върху твоята съпруга“.
Той казал: ‚Иди и я виж!“
Тя отишла при съпругата на Абдуллах, но не видяла нищо. Върнала се при него и казала:
„Не видях нищо.“ Тогава той казал: „Ако тя беше направила някое от тези неща, повече нямаше да бъда с нея.“
Бухари и Муслим (превода е от версията на Муслим)

събота, 26 март 2011 г.

Вярата не е само в сърцето – (определение за иман)



Имам ал-Ауза‘и (рахимахуллах Тааля) е казал:

Вярата (иман) не е пълноценна, освен с правилни думи. Вярата и думите не са пълноценни, освен с добри дела. И вярата, думите и делата не са пълноценни, освен с правилни намерения в съответствие със сунната. Тези, които са били преди нас (праведните ни предци)  не са разделяли вярата от делата – делата са част от вярата и вярата е част от делата. Иман е дума, която обединява тези аспекти на религията и се потвърждава с делата на човека.

Така че всеки, който твърди, че вярва на думи, потвърждава със сърцето си тази вяра и извършва дела в съответствие с нея, се е хванал за най-здравата връзка. И всеки, който казва, че вярва, но не потвърждава вярата със сърцето и делата си, в отвъдното той ще бъде от губещите...

петък, 25 март 2011 г.

Абу Дарда: Три неща, които ме разсмиват и 3 неща, които ме разплакват



Абу Дарда, Аллах да се смили над него, е казал:
Три неща ме разсмиват и три неща ме карат да се разплача.
Тези, които ме разсмиват са:
-човек, който поставя надеждите си в този светски живот, докато смъртта го преследва
-човек, който е нехаен към своя Господ, докато неговия Господ не е нехаен към него
-човек, който винаги се смее, без да знае дали неговия Господ е доволен от него или му се е разгневил.
А нещата, които ме разплакват са:
-да бъда разделен от моите любими хора (Пратеника саус и неговите сподвижници)
-ужасите по време на смъртта
-да застана пред Аллах Тааля в Съдния ден, когато тайните ще бъдат разкрити, и да не знам дали ще ида  в Рая или в Ада.

сряда, 23 март 2011 г.

Шест етапа на търсене на знание



Имам ибн Кайим ал-Джаузия (рахимахуллах Тааля) е казал:

Има шест етапа на търсене на знание:

1.    Задаване на въпроси по добър начин
2.    Стоене тихо и внимателно слушане
3.    Разбиране
4.    Запомняне (наизустяване)
5.    Преподаване на другите
6.    Практикуване на наученото

понеделник, 21 март 2011 г.

10 начина да се предпазим от Шайтана (от ибн ал-Кайим)



1.     Търсейки убежище при Аллах от Шайтана: „И ако те подбуди сатаната, при Аллах търси убежище! Той е Всечуващия, Всезнаещия.“ (Фуссилат; 36)
2.     Четенето на двете сури – Фалак и Нас, тъй като те имат чудесен ефект при търсенето на убежище при Аллах от злото, отслабване на Шайтана и защита от него.
3.     Четенето на аят ал-Курси
4.     Четене на сура ал-Бакара – Пратеникът САУС казва: „Шайтана не приближава къща, в която се чете сура Бакара“ (Муслим)
5.     Последните два аята от сура Бакара – Пратеникът САУС казва: „Който прочете последните 2 аята от сура Бакара през нощта, те ще му бъдат достатъчни“ (Муслим)
6.     Четенето на първите 3 аята от сура Гафир (Опрощаващия).
7.     Казвайки 100 пъти „Ля иляха илля Аллах, уахдаху ля шарийка лех, лех-ул мулк, уа лах-ул хамд уа хууа аля кулли шайин кадир“
8.     Най-ползотворния начин за защита от Шайтана – колкото се може повече споменаване (Зикр) на Всемогъщия Аллах.
9.     Уду и молитва – те са сред най – големите средства за защита, особено в момент на поява на гняв или желание.
10.            Въздържане от излишни приказки, храна и смесване с хората.

Обобщено от Бида-и ал-Фауаид (304-308)

неделя, 20 март 2011 г.

Здрависване с чужди жени


Не е позволено на мъж, който вярва в Аллах и Неговия пратеник, да се здрависва с жена, която не му е мухрим. Който прави това, то той извършва грях.
Макил ибн Яссар предава, че Пратеникът САУС е казал: „По-добре е някой от вас да бъде прободен с желязна игла в главата, отколкото да докосва жена, която не му е позволена (т.е е чужда за него).“
Айша (Аллах да е доволен от нея) пък разказва: „Когато вярващите жени се преселили в Медина, те трябвали да дадат клетва на Пратеника САУС, че няма да съдружават нищо с Аллах, няма да крадат и няма да вършат зина. Която от тях била съгласна, давала клетвата си. Но кълна се в Аллах, ръката на Пратеника САУС не докосна ръката на нито една жена, а прие клетвите им устно.“
Умайма (р.а) относно здрависването с жени казва: Пратеникът САУС каза: „Аз не се ръкувам с жени“ (Ниса, ибн Маджа)
Гледните точки на 4-те имама по този въпрос са следните:
-Според Ханафи: Не е допустимо един мъж да докосва лицето или ръцете на една жена, даже и да не съществува риск от провокиране на желание, защото по принцип е харам и не произхожда необходимост за това.
-Според имам Малик: Не е позволено на един мъж да докосва лицето или ръцете на жена, която не му е мухрим (и обратното), заради хадиса на Айша, който споменахме по-горе.
-Според фикха на имам Шафи:
Ал-Науауи казва: „Не е позволено да докосвате жена по никакъв начин!“
Уали ал-Дийн ал-Ираки казва: „Ръката на Пратеникът САУС не се е допирала до ръката на никоя жена, с изключение на неговите съпруги и наложници, независимо дали се касаело до приемането на клетви или други случаи. Щом той не е правил това, макар че е непогрешим и извън всякакво подозрение.... От тук става ясно, че той се е въздържал от ръкуването, тъй като е харам за него да го прави. Нашите учени фукаха са заключили, че е харам да се докосва не-мухрим жена, дори да  става въпрос за частите, които не са аура (като ръцете и лицето). Те обаче се различават в становищата си относно гледането им, когато няма опасност от пораждане на желание или фитна. Забраната за докосване е по-силна от забраната за гледане, така че е харам да се прави, когато няма необходимост. Ако става дума  за случай на необходимост като например медицинско лечение, посещение при зъболекар (когато не може да се намери съответен от същия пол), тогава е допустимо, защото ситуацията го изисква.
-Според Ханбали: Ибн Муфти казва: Абу Абдуллах (т.е имам Ахмед) бе попитан за човек, който се ръкува с жена. Той каза НЕ и бе категоричен, че е харам. Попитах: Трябва ли той да се ръкува с нея изпод  дрехата си? Той каза: „Не“.
Шейх Такий ал-Дийн също подкрепя становището, че е харам, поради причината, че докосването е по-сериозно от гледането (а гледането на чужди жени е харам).

събота, 19 март 2011 г.

Какво казва Ислямът за музиката?


Хвала на Аллах, който в своята книга казва: « И каквото Пратеника ви даде, вземете го! А каквото ви забрани, оставете го! И бойте се от Аллах! Аллах е строг в наказанието. » (Ал-Хашр, 7)
« И не се обръщайте към Пратеника така, както се обръщате един към друг! Аллах знае онези от вас, които скришом се измъкват. И да се боят онези, които нарушават негово нареждане, да не ги сполети изпитание или да не ги сполети болезнено мъчение! » (Ал-Нур, 63)
Аллах да благослови и приветства Мухаммад с.а.в и неговото семейство.
Пратеника на Аллах /с.а.в / е казал: «Цялата ми общност (умма) ще влезне в рая, освен тези, които се противопоставят. Който се подчинява на мен ще влезне в рая, а който не се подчинява, се противопоставя » /Бухари/ «Ще дойдат времена когато човек ще стои подпрян на лакти, и на него ще му казват мои хадиси,а той ще каже: «Между вас и мен е книгата на Аллах /Коран/, каквото намерим в нея за позволено (халал)ще позволим, а това, което намерим в нея харам /забранено/ забраняваме, (т.е. ще отхвърлят суннета) наистина това, което е забранил Пратеника с.а.в е подобно на това, което е забранил Аллах». /Ахмад, и в Сахих-ал-джамий, 2186
Изказванията на праведните ни предшественици за музиката и песните:
Абу-Бакр назовал музиката «Свирка на Шайтана». Абдуллах ибн Масуд е казал: «Песните подхранват в сърцето- лицемерието». Даххак е казал: «Музиката гневи Аллах, продава сърцето». Язид бин Абдуллах е казал: «Музиката пробужда страстта, заменя я с вино и губи порядъчност». Какво казват Арабите «Песен, заклинание, прелюбодеяние». «Никога нито пророка с.а.в, нито неговите сподвижници /сахаби/ не са се събирали да слушат музика, затова Абу-Бакр я е назовал «Свирка на Шайтана». /Из трудов ибн Таймии/. Ибн Кайим е написал «Пеещите мъже се явяват – хермафродити -утъняват своя глас оприличават се на жени и техните различни разпътства», и Шейх Шатиби казва в книгата «Ал Иътисом» (1/368): «Никога при арабите не е имало в обичаите музика, напротив, бяха поеми, които четат, без музикални инструменти ».
Всички религиозни учени са съгласни в това, че наслаждението на гласа на чужда жена е харам, /т.е. забранено/, даже дори да чете Коран. /Из книги Шейх Ал-Джазаири/. Забранено е да се слуша музика с цел – лечение. Също не е разрешено да се наемат певци или певици и да им се плаща. Под забрана попадат покупка и продажа на музикални инструменти, така както, ако Аллах е забранил нещо, то забранява всичко съответно, водещо до използването му. Например спиртните напитки. Из книгата на Ибн Кайим ал-Джаузия: Доказателства от Корана: Всевишния Аллах е казал в сура «Люкман, 6». « А сред хората някой купува слова за забавление, за да отклонява в неведение от пътя на Аллах и да го взимат на присмех. За тези има унизително мъчение. », Ибн-Аббас е казал, че в айта с думата “слова” се имат в предвид песните. Към това мнение се придържали и Икрим, Макхул.
Хасан добавил (…свирел) Ал Уахид в своя тефсир «Ал-Васит» (3/441) е написал: «Болшинството от тълкувателите на Корана са казали, че под словосочетанието «безсмислени слова» се подразбират песните». Всевишния Аллах казва « И подбуждай с твоя глас когото можеш от тях, и ги призовавай с конниците и пехотинците си, и поделяй с тях имотите и децата, и им обещавай!” Но сатаната им обещава само измама.!» (Исра, 64).
В тефсира Джаляледйн казва: «Гласа на шайтана-са песните и свиренето»
Всевишния Аллах е казал в Корана:
« Нима на тази вест се чудите и се смеете, а не плачете, и нехайно се забавлявате? ». /Ан-наджм, 61./
По думите на ибн Аббас словото « се забавлявате » (ас самидун) означава пеещи. Икрим разказвал, че когато слушали Корана, многобожниците почнали да пеят, така че хората да не слушат за него. Но можете да чуете, някой да каже: «Тези аети, които вие сега приведохте за доказателства забраната на музиката и песните е неочевидна. И във всички тези аети има само напътствия.
Но защо Аллах не е съобщил явно забраната, както е съобщил за спиртните напитки. Отговор: «Тахрим (т.е. забрана) не винаги е в явна форма. Существуват и други форми за това. Например, в Корана, се говори за резултатите от арогантността, високомерието, зависта, хомосексуализма, всичко това е забранено в Исляма. И няма явно изложение в Корана за забрана. А примерите за това са аетите в сура «Бакара» за арогантността или аетите за разврата в народа на Лут а.с. всичко това е забранено в Исляма. Все пак ние виждаме разказа от Всевишния Аллах за пророка Лут който ругаел своя народ за това дело. И може ли да се каже, че отсътствието на пряка забрана за това, което е правил народа на Лут а.с, се явява разрешено… Разумния човек никога няма да каже, че музиката е разрешена, по причина на това, че в Корана отсъства пряко изложение за забрана на музиката». Шейх Абу-Бакр Джазаири. Доказателство от хадисите на пророка /с.а.в / А) «Ще се появят хора в моята общност, които ще позволяват прелюбодеянието, коприната, алкохола и музиката.» /Бухари 10/15/5590 Фатх/ Б) « Ще се появят в края на света земетресения, падане на камъни от небето и превръщат хората в свине и маймуни, когато се появи музика, певци и вино». /Табарани, достоверен хадис, Сахихул-джамий,3665/. В) « Ще се появят хора в моята общност, които ще пият спиртни напитки и ще го нарекът с с друго име, ще се слуша музика и певци, Аллах ще им изпрати земетресения и ще ги превърне в маймуни и прасета ». /Ибн Хиббан, достоверен хадис, Сахихул-джамий, 5454/ Г) «Наистина Аллах ви забрани спиртните напитки,хазартните игри и барабани!» /Ахмад, 1/289, достоверен хадис/ Д) «Забранено е оплакването, изображенията, кожите от хищници, /жените да показват своята красота , песните, златото и коприната » /Ахмад, Сахихул-джамий, 6214/ Е) «Два гласа са проклети и на този и на другия свят: свирещите и пеещите при щастие и мъка.» /Ал Баззар, добър хадис, Сахихул-джамий, 3801/ Ж) «Забрани ми моя Господ спиртните напитки, хазартните игри, барабана и уд (струнните музикални инструменти подобни на китара) ». Ал-Байхаки. 10/772, достоверен хадис, Ахмал 2/271./МНЕНИЯТА НА УЧЕНИТЕ ЗА ПЕСНИТЕ. Имам Абу Ханифе казва: «Това е грях, а този който я слуша е развратник, на който не се приема свидетелството». «Слушането на музика е разврат, а наслаждението от слушането се явява-неверие». Имам Малик: «Музика слуша само развратник». Имам Шафии: «Това е порочно дело, , и този които слуша е неразумен, и не му се приема свидетелството». Имам Ахмад: «Това е грях и е забранено да стоиш там където пеят песни».
Обаче възниква въпроса: Всички ли песни са забранени? Отг: не!!! Песните са разрешени само в седем случая при спазване на строги условия: Свадба. Празник. Джихад. Поезия за набожността. при съжаление. И за всичко това има съществуващи доказателства от сунната. Пророка/с.а.в / е казал: «Наистина в поезията има мъдрост». /Бухари/. Но за коя поезия говори Пророка /с-а-в /. Отговор намираме в един от хадисите, когато попитали за поезията Той с.а.в отговорил: «Ако тези слова са добри, то това е добро, а ако са скверни, то това е лошо». Например, забранено е описанието на жените, описание на косата, лицето, тялото. Тогава е забранена и поезията. Песните са разрешени на свадба при три условия: Песни се разрешават само за момичета в женски кръг, без мъже. Съдържанието да не бъде, забранено от шериата. И да се изпълнява без музикални инструменти. Доказателство за това че пеене е разрешено на свадба с указаните условия е хадиса приведен от Ахмад (3/391) и Ибн Маджа (1900) и в книгата Ал-Ирва под номер 1995… Разрешени са религиозни песни /поеми/ на празник с висшеуказаните условия /т.е. че в словата да няма нищо противоречащо на шериата и не се използват музикални инструменти. Разказан е хадис от Айша /р.а / «Веднъж към мен дойде пратеника на Аллах /с.а.в / в това време при мен стояха две момичета и пееха песни в такт с барабан, това беше деня- Биаса, и пророка влезе в къщи, легна и се обърна. След известно време дойде Абу Бакр, и като видя тези момичета започнва да ме ругае и каза: « Свирка на Шайтана у пратеника на Аллах?!» /повтори два пъти/, тогава пратеника на Аллах /с.а.в / се показа към него и каза: остави ги о Абу Бакр, защото всеки народ има свой празник, и това е нашия празник.» Заттова аз им казах и те си отидоха.»
Както разказва и Салма ибн Акуа /р.а / «Веднъж отидохме с пратеника на Аллах /с.а.в / в Хайбар, застигна ни ноща и един от сподвижниците на пророка попита Аамир ибн Акуа «Разкажи ни нещо от твоите стихове, Аамир бил поет, и той рецитирал: О Аллах, без теб, ние щяхме да се заблудим.Нямаше да даваме милостиня и нямаше да молим да ни изпратиш спокойствие .И укрепи ни, в деня на равносметката. Пратеника на Аллах /с.а.в / попита кой е този човек, те му казали Аамир ибн Акуа, тогава пратеника на Аллах каза «Аллах да е милостив към него.» /Муслим/ А сега нека обърнем внимание на песните в наше време. В тях няма да видиш нищо друго освен скверност, и нямат никакъв срам и притеснение пред Господа на земята и небесата. Каокво можем да кажем за тези песни, всички Ислямски учени са съгласни с това, че на жените не е позволено да четат азан. А може ли да пеят? Шейх Абдул-Азиз ибн База бил попитан «Разрешено ли е да слушат музика за успокоение? Отговор: «Слушането на песни и музика е забранена и порицаема постъпка. Слушането на музика е причиа за душевни болести и е препятствие за споменаването на Аллах и за извършването на молитвата».
КАКВО ДА НАПРАВИМ ЗА ДА СЕ ОТДАЛЕЧИМ ОТ МУЗИКАТА? Искай от Аллах със цялата си искренност, да избави твоето сърце от любовта към музиката и да я замени с любов към Аллах и неговия пратеник, и раздавай повече милостиня /садака/, извършвай петте молитви в джамията с група /джамаат/. Извършвай сутрин и вечер зикр, преди сън, хранене и т.н. Събери всички твои касети с музика и запиши на тях Коран или си купи касети с запис на Коран на такива чтеци като Аджами, Шатири, Абдул Басит, Хусари и т.н. Старай се всеки ден да четеш Коран и хадиси на Пророка /с.а.в /. Сърцето е като съд,ако не го запълниш с любов и споменаване към Аллах, то шайтана ще го запълни с любов към греха. Не ходи на вечеринки и празници, на които звучи музика и не купувай кассети с музика. И страни от тези, които обичат да слушат музика и знай скъпи братко: Който остави това което обича заради Аллах, Аллах ще му го замени, с много по–прекрасно от това което е оставил. И напомняй на тези, които си позволяват да слушат музика. Правилото от фъкха е« Ако сравнението (кийас) противоречи на аият или хадис то това сравнение е недействително и не го приемай». И нека Аллах с.т да благослови и приветствува нашия пророк Мухаммад и цялото му семеиство и всичките му сподвижници.