сряда, 27 април 2011 г.

Само за жени :)



Уважаеми братя, тази тема засяга женски въпроси, затова ако сте попаднали на нея извикайте съпругата си да я прочете вместо вас. Джазакумуллах хайр!



Сестри, разкрасявайте се за своите мъже!

Жената мусюлманка трябва винаги да изглежда красива в очите на съпруга си, затова този въпрос не трябва да се пренебрегва. И като казваме винаги, имаме в предвид ВИНАГИ. Една голяма грешка е след първите няколко години(или дори месеци) от брака, и с появата на повече задължения, деца и прочее, да пренебрегнем това. Както се намира време за някой – друг сериал или разговор с приятелка, така и не е затруднение да отделим десет минути пред огледалото :) Така ще запазим брака си щастлив и хармоничен, което е наше задължение и приоритет!

Абдуллах ибн Аббас (ра) казва: „Обичам да се разхубавявам за жена си, така както обичам и тя да се разкрасява за мен.“
Разкрасяване – добре. Но как?

Спазвайки няколко ограничения, останалото е въпрос на вкус и фантазия!
Условията са:
-Дрехите и прическата на мусюлманката да не имитират тези на другите жени или на мъжете.
-Гримовете да не вредят на здравето й.
-Гримовете и другите способи за разкрасяване да не пречат на ритуалните обмивания (уду и гусул).

Дрехите:  Когато жената  е сама със съпруга си, (т.е без присъствието на деца, свекър/свекърва, зълва и други роднини, които са й мухрим), може да облече каквито и да е дрехи, все едно дали са къси или дълги, прозрачни или плътни. Когато обаче има и други хора (мухрим), тя трява да спазва благоприличие. Хиджаба пред тези хора не е задължителен, но добре е тялото да е покрито (особено ако става въпрос за пред мъже – брат, баща, свекър, син). Туника в комбинация с дълга пола (или пък широк панталон) е добър вариант в тези случаи.

Пижамата:   Пижамата също е важна! Като изключим зимните месеци, кокато обичаме дебелите вълнени мечешки пижами ( :) ), те не са добър избор през останалото време. Добър вариант са сатенените пижами – приятни са на допир, а и изглеждат красиво, очертавайки „женските прелести“. Има ги във вариант панталон/ризка и като роклички (както къси, така и дълги). 

Прическата:  Относно прическата, трябва да знаем следното като забрани:
-Както споменахме, да не имитират другите жени. Шейх Фаузаан казва: „Не е позволено на жената мусюлманка да отрязва косата си отзад и да оставя страните й дълги, защото това е имитация на жените – немусюлманки. Също е забранено правенето на прически стил „лъв“ или „мишка“, защото й е забранено да се оприличава на животните и да загрозява косата си, която е част от нейната красота.“ – Фатуа ал-мар‘а ал-муслима.

-Косата да не е върху ушите, т.е трябва да е по-дълга от ушите. Абу Салама ибн Абдуррахман казва: „Съпругите на Пратеника саллаллаху алейх уа саллам отрязваха косите си до под ушите (но не по-късо) – Муслим. Имам Науауи казва: „Това показва, че жените могат да се подстригват късо.“ Бръсненето на косата и подстригването по-късо от това е харам! (освен ако не става въпрос за някое заболяване).
-Ако се прави промяна в цвета на косата, трябва да се внимава в избора на оцветител, защото някои бои не допускат пропиването на вода. Най – добрия вариант е къната (henna), защото тя не изгаря косъма (напротив – подхранва го), пропуска водата и се препоръчва от сунната на Пратеника саллаллаху алехй уа саллам.

Добре е да разучите няколко по-лесни прически. Прическата също е от значение при разкрасяването, защото дори да облечете най-хубавите си дрехи, ако косата ви е рошава, хвърчаща и без вид.. все едно нищо не сте направили. Напоследък стана модерно използването на преса. Един съвет - не ви трябва. Освен ако не става въпрос за изправяне, ролките и ситните плитки след баня вършат същата работа, без да вредят.

Гримът:  Трябва да е халал! По възможност кремовете и парфюмите без алкохол. Сенките в тон с дрехите. Лак само по време, когато сте извинени от молитва. Сюрмето също е сунна.                                                                       По-възрастните сестри (като казвам по-възрастни имам в предвид с по-продължителен брак) минават с извинението – ние сме вече стари. Това е за младите. Грешно! Вашите мъже също имат нужда от красиви съпруги. Или предпочитате да заглеждат младите на улицата (та макар и неволно)? Ако червило и сенки ви се струват прекалено, опитайте с гланс за устни и сюрме. :)

Накитите:  Накитите са наслада за очите и също са важни при разкрасяването. И ако кутийката ви за бижута не е пълна със злато или сребро, не се тревожете. Обикновените гривни, обеци, пръстени и гердани също са красиви (макар че трябва да се сменят по-често по обективни причини :) ) Има всякакви цветове и форми, а и не са никак скъпи.

Премахване на излишното окосмение:  с изключение на веждите и косата, мусюлманката може да премахва всички нежелани косми по тялото си, независимо дали става въпрос за пространството м/у веждите, косъмчетата над горната устна, ръцете, краката (включително и бедрата) и прочее. Желателно е подмишниците и интимните части да се обезкосмяват веднъж поне седмично. По какъв начин – това също е въпрос на избор.

И най-накрая, но не на последно място, мили сестри, не забравяйте:

Най-добрият грим за устните е истината.
За очите – свеждане на погледа.
За ръцете – даването на милостиня.
За сърцето – вярата! :)


Отслужвайте намаза си навреме!




Всевишният Аллах казва: 

„За вярващите молитвата е предписание в определено време.“ (Ниса; 103)
Имам Бухари казва: „В определено време – т.е Аллах Тааля е поставил времеви ограничения.“

Предава се от Абдуллах ибн Мас‘уд:  Попитах Пратеника саллаллаху алейх уа саллам:  Кое дело е най-обичано от Аллах? Той саус каза: Намаза изпълнен навреме. След това? Той саус каза: Добро отношение спрямо родителите. След това? Той саус каза: Борбата по пътя на Аллах. Абдуллах казва: Той ме извести за тези. Ако бях питал още, щеше да ми каже повече. (Бухари)

В този хадис Пратеникът саллаллаху алейх уа саллам посочва намаза, изпълнен навреме, като най-обичаното дело на Аллах, като го поставя преди доброто отношение към родителите и борбата фи сабилиллях. Доказателство за това степенуване е въпроса „след това“, който се използва за обозначаване на някакъв ред, както е добре известно на хората, запознати с принципите на арабския език.

Мис‘аб ибн Сад казва: Попитах баща си: „Татко, смяташ ли че аята  „тези, които са небрежни в своите молитви“ се отнася за тези, които забравят? Та кой от нас не разговаря с душата си (по време на молитва)? Той каза: Не това се има в предвид. Отнася се до пропиляване на точното време на молитвата. Човек губи времето си в разговори, докато времето за молитвата преминава.
Предава се от Анас радиаллаху анх, че е казал: „Вече не мога да позная нищо от това, което беше по времето на Пратеника саллаллаху алейх уа саллам.“ Казаха му: „А молитвата?“ Рече: „Не правете това, което правите по отношение на молитвата.“ (имайки предвид отсрочването от точното й време)

Усман ибн Аби Раууаад, брат на Абд-ул Азиз казва: Чух Зухри да казва: „Влязох при Анас ибн Малик в Дамаск, и той плачеше. Казах му: Какво те кара да плачеш? Каза: Не разпознавам нищо, което познавах преди, освен молитвата, а тя (молитвата)  се пропилява/занемарява.“

Ибн Хаджр казва във „Фатх ал-Бари“: ал-Мухаллиб казва: „И значението на думата „пропилява“ тук се има в предвид отсрочване от точното й време (тогава, когато настъпва), а не отслужването й извън времето (т.е когато идва времето на следващата). Самият ибн Хаджр е на мнението, че се отнася за просрочването извън времето й, но както се казва: „От две горчиви неща по-сладкото от тях пак си е горчиво.“

Абдуллах ибн Мас‘уд казва: „Един ден Пратеникът саллаллаху алейх уа саллам попита сподвижниците си: „Знаете ли какво казва Аллах Всевишния?“ Те рекоха: „Аллах и Неговия пратеник знаят най-добре.“  Пратеникът саус повтори това 3 пъти и тогава изрече думите на Аллах: „Който отслужва молитвата в точното й време, ще го въведа в Рая, и който я отслужва в друго време освен това, ако пожелая, ще проявя милост към него и ако пожелая, ще го накажа.“ (ат-Табарани)

Ас-Салят уа асаруха фи зиядат-ил иман